שאלות ותשובות

מי זכאי בקבלת פיצוי על טיסה שבוטלה או עוכבה?
כל נוסע שרכש כרטיס טיסה וטיסתו עוכבה ו/או בוטלה ו/או לא עלה על הטיסה מסיבות שאינן תלויות בכם.

מהם הפיצויים אשר זכאים להם נוסעים שטיסתם בוטלה או עוכבה?
עיכוב של למעלה משעתיים מזכה אתכם בבאים: מזון ומשקאות בשדה התעופה בהתאם לזמן ההמתנה, שיחת טלפון ו/או משלוח הודעה באמצעי תקשורת אחרים לבחירתכם (פקס/דוא"ל).

עיכוב של למעלה מחמש שעות מזכה אתכם בבאים: הזכות לבחור האם לעלות לטיסה, במידה ובחרתם שלא לעלות לטיסה אתם זכאים לקבל את מלוא ההחזר הכספי עבור מחיר הכרטיס או כרטיס טיסה חלופי לבחירתכם. נוסע שהוצע לו כרטיס טיסה חלופי לטיסה למחרת, זכאי לקבל גם שירותי לינה ושירותי הסעה ובמקרה זה הנוסע לא יהיה זכאי לפיצוי כספי.

עיכוב של למעלה משמונה שעות מזכה אתכם בנוסף לפיצויים המוזכרים לעיל בפיצוי כספי בהתאם למרחק בין יעד המוצא ליעדכם  כדלקמן:
עד 2,000 ק"מ יעמוד סכום הפיצוי על 1,280 ₪ לכל נוסע;
מעל 2,000 ק"מ ועד 4,500 ק"מ יעמוד סכום הפיצוי על 2,050 ₪ לכל נוסע;
מעל 4,500 ק"מ יעמוד סכום הפיצוי על 3,080 ₪ לכל נוסע;

מתי מגיע לכם פיצוי כספי על טיסה שעוכבה/בוטלה?
במקרה של ביטול טיסה ו/או עיכוב בנחיתה ביעד הטיסה מעל 8 שעות משעת ההגעה הצפויה כשהסיבה אינה נחשבת ככוח עליו, וכן במקרה של טיסה שהוקדמה כ – 8 שעות ומעלה, אם חברת התעופה לא הודיעה על כך לנוסעים לפחות 14 יום לפני מועד הטיסה.

מתי לא מגיע פיצוי על טיסה שבוטלה/עוכבה?
תקופת ההתיישנות של תביעה בשל הפרת הוראות החוק היא ארבע שנים מיום שנוצרה העילה. אם הטיסה בוטלה או עוכבה בשל נסיבות מיוחדות שלא היו בשליטת חברת התעופה ולא  היה ביכולתה למנוע אותן כגון  מזג אוויר, הכרזת אירוע מלחמה, תקלה חריגה.

האם קיימת התיישנות בתביעות מסוג זה?
תקופת ההתיישנות של תביעה בשל הפרת הוראות החוק היא ארבע שנים מיום שנוצרה העילה.

כמה זמן לוקח ההליך?
מיד לאחר קבלת כלל המסמכים הנדרשים אנו פועלים במהירות למיצוי מלוא ההליכים אל מול חברות התעופה. הליכים אלה אורכים בממוצע בין 60 – 150 יום, בהתאם לאופי המקרה, נסיבותיו וחברת התעופה הרלוונטית.